onsdag 15 september 2010

Landstingspolitiken i Sörmland är mer än (S)-rofferierna!

Det börjar kännas minst sagt tjatigt att i valstugorna gång på gång få frågor om hur det kan ha gått så långt att ledande (S)-politiker använder skattepengar till vräkiga middagar och lyxiga telefoner. Dessa händelser visar på vikten av att vi får en annan politik i landstinget, som är beredda att värna om skattepengarna och följa de regler som finns.

För mig är det mycket viktigare att kunna diskutera de ständiga överbeläggningarna på våra sjukhus. Idag är det fullt på tre av de fyra vårdavdelningarna i Nyköping. På Mälarsjukhuset i Eskilstna är det fullt på 10 av 13 vårdavdelningar. De ständiga överbeläggningarna skapar också problem på akutmottagningarna med långa köer. Det är dags att öka antalet vårdplatser så att de sjuka kan få en bra vård och omsorg, samtidigt som personalen får en bra arbetsmiljö.

1 kommentar:

Sviken väljare sa...

Hejsan Östen!
Jag har röstat på KD i alla tider, men så idag läser jag om hur ni har på skattebetalarnas bekostnad förlustat er. Jag känner mig så himla sviken av er. Det känns väldigt olustigt när ni har gjort exakt samma sak som de andra etablerade partierna. Jag trodde ni stod för någonting bättre.
Nej, någon röst på KD i valet 2010, det blir det nog tyvärr inte.